onsdag 11. januar 2012

10 beste bilder

Bilde nr.1
Jeg syns dette er en av de beste bildene fordi det får fram en ordentlig høstfølelse. Bilde er tatt med autofokus og jeg har redigert det i ettertid for å få fram sterkere farger og kontraster. Bladet som er i fokus ligger i det gyldne snitt og skaper liv og struktur i bildet. Trestammen som ligger på tvers er også med på å skape et mer dynamisk bilde. Alt det grønne gresset skaper liv og gjør at bildet ikke er "kjedelig". Jeg syns bilde alt i alt er et harmonisk og velstrukturert. 


Bilde nr.2
Grunnen til at jeg valgte dette bildet som et av de to jeg skulle skrive litt om er fordi jeg syns det er spennende. Bildet er tatt foran en vegg med sollys i bakgrunnen for å lage skygge. Personen i bildet skaper dynamikk ved å bevege seg og håret som er i bevegelse gjør at bildet er spennende å se på. Det er også litt vanskelig å se helt hva personen gjør på, noe som gjør det enda mer interessant og gjør at du vil se mer. Armen som stikker ut gjør bildet strukturert og plankene i bakgrunnen er vanrette noe som gjør at det skapes struktur. Bildet er redigert av meg i ettertid og ble tatt på autofokus. Grunnen til at jeg redigerte det var for å få bedre fram skyggen slik at det ble mer skille mellom hva som er skygge og hva som er vegg, altså kontraster.


Bilde nr. 3


Bilde nr. 4


Bilde nr. 5


Bilde nr. 6


Bilde nr. 7


Bilde nr. 8


Bilde nr. 9


Bilde nr. 10

Bildene er satt i tilfeldig rekkefølge!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar