torsdag 19. april 2012

Fritid - Prøveeksamen 2012


”Fritid” er noe som også appellerer enkelt og greit til ungdom og som sier sitt. Skriften er plassert mellom armene på mennesket, og det skaper diagonale linjer som er spennende å se på. Det ser ut som om mennesket holder skriften i luften, noe som var litt meningen med plasseringen også. Det er fargen som trekker øynene mot bildet, derfor valgte jeg samme farge på skriften som er på jakken.

Jeg tenkte at det hadde vært lurt å ta inn litt farge for å skaffe bildet oppmerksomhet og da ble det lilla som også er fargen på jakken. Jeg tok den samme teknikken på jakken i dette bildet, som jeg gjorde i forrige oppgave. Jeg har satt to situasjonsbilder på sidene og gjorde dem mer gjennomsiktig enn hovedbildet. Meningen med det var at jeg ville at hovedfokuset skulle gå til midterste bildet og at det skulle på en måte ”sprette” fram. Betydningen bak skriften, ”Fit for fun”, er at det appellerer mot ungdommen og sier til at man kan ha det gøy når man trener. Dette bildet viser også til positivitet med tanke på skrift og uttrykk. Stjernen bak i bildet som så vidt skinner fram får en positiv virkning i bildet, og gir bildet et spesielt uttrykk. En stjerne har en god betydning og gir bildet liv og balanse. Skriften som er plassert i en litt diagonal linje opp på stjernen gjør at det blir balanse. Både det hoppende mennesket og stjernen utgjør veldig mange linjer (diagonale, vertikale, horisontale osv.) Dette gjør at bildet blir interessant å se på. Linjene gjør at dette er noe man vil se videre på, og det er det som var målet mitt i denne oppgaven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar